fredag 5 februari 2016

Tjoo

Ja, att vara småbarnsförälder är inte det lättaste alltid, men jag och min dotter vi har oftast sjukt roligt ihop. Det är mycket skratt, skoj och lek och nu har vi även hittat ett gemensamt intresse nämligen att tillverka smycken. Hon fick testa på att göra örhängen och hon tyckte det var jätteroligt. Och hon är duktig också. Vi har tom skapat oss en egen sida på Facebook där vi säljer dem och för varje sålt smycke så skänker vi 10:- till ett välgörande ändamål. Gå gärna in och kika om ni vill.. https://www.facebook.com/Made-by-Felicia-Jessica-1690409101202573/?ref=aymt_homepage_panel
Vad gäller min lilla viktresa så går den väldigt sakta framåt. Jag fick ett tips av svågerns mamma att koka soppa gjord på diverse rotfrukter och, om man vill, kyckling. Sagt och gjort, jag kokte soppa igår med vitkål, pepparrot, morötter, lök, ingefära, kyckling, vitlök, kålrot och rödbetor. Alltså det blev så gott och man blir mätt på det. Och en annan sak jag märkte var att magen mår bra av det. Jag brukar nämligen ha problem med att den är hård men nu, efter en dag så är det helt normalt. Hahaha, vilket "skitsnack!...

Idag känns hälen lite bättre så jag ska försöka mig på en lång promenad. Kanske om jag sätter på musik på hög volym i öronen så glömmer jag bort smärtan. Men först tänkte jag faktiskt ge mig på lite styrka. Känner av ryggen lite nu så behöver nog träna upp den och magen lite. Sen kör vi lite soppa till lunch :)

Ha en super dag...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar