tisdag 26 januari 2016

En helt ok dag..

Dagen har varit helt ok. Frukosten bestod av Naturdiet shake, till lunch blev det glass! (mindre bra) och till kvällsmat blev det kycklingfilé, kokta ärtor och hemmagjord sås gjord på creme fraiche och örter. Där emellan har jag hunnit med en promenad, diska, titta på tv och göra lite egna smycken. En ny hobby jag har börjat med. Kul faktiskt och ett sätt att tjäna lite extra pengar på. I övrigt blir det en lugn kväll framför soffan. Imorgon hoppas jag på en date med min fina vän Tessan och jag tänkte även ta en riktig powerwalk med lite styrka efteråt. Men visst är det svårt med motivationen, att ta sig ur soffan och i kläderna. Det tar en minut och det är ju så jäkla skönt efteråt när man kommer hem och känner att man har gjort något. Hade jag haft råd så hade jag nog gått med i ett gym och anlitat en PT, då hade jag liksom varit tvungen att ta mig i kragen. Kanske en dag.... Det roliga är ju att jag faktiskt har jobbat som instruktör själv för många år sen och då var jag den som fick människor i form. Nu förstår jag hur det måste ha varit för dem, för det fanns de som verkligen försökte komma på ursäkter för att inte komma på utsatta tider. Men det är lätt när man själv är vältränad och praktiskt taget bor på ett gym att säga vad andra ska göra, att de ska ta sig i kragen. Saknar verkligen den tiden och det jobbet. Varför jag slutade och hur det kommer sig att att jag har hamnat i den sitsen jag är i idag kan jag skriva om i ett annat inlägg. Nu ska jag inta soffläge och planera lite inför morgondagen med inköp av mat osv. Ha en skön kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar