torsdag 28 januari 2016

Svårt

Ja det är svårt att hitta motivationen ibland. Idag är en sån dag, ingen träning eller promenad men maten har jag i alla fall hållit. Knäckebröd med keso och tomat, lax och spenatsallad.. Mycket gott och snabbt att laga. Men att ta sig ut på den där förbaskade promenaden är skit svårt. Visst, jag har ont (hälsporre, åderbråck) men det ska inte få lov att hindra mig. Jag menar, i slutändan är det så värt smärtan. Åh vad jag önskar att jag hade haft råd med personlig tränare och kunna gå på gym. En vacker dag så..
Även om jag varit duktig med maten idag så hade jag en svacka i förmiddags då jag blev fruktansvärt sugen på McDonalds! Bara så där... Jag var såååå nära att ta mig in till stan och köpa men jag stoppade mig själv. Putsade fönsterna istället och hängde upp de nya gardinerna, som blev superfina förresten.. Efter 1,5 år i denna lägenheten så börjar jag bli nöjd. Bara mitt sovrum som jag inte vet vad jag ska ta mig till med. Till att börja med är det super stort, mina möbler är i gammalt furu som jag vill måla om och jag har inget snyggt att hänga på väggarna. Men ett projekt i taget. Hinner väl hitta en ny lägenhet innan dess.

Får se vad jag hinner imorgon. Blir kanske en promenad till dotterns skola på morgonen för att se henne uppträda. Annars blir det fullt, tvätta, packa och handla inför resan till syrran imorgon. 

Men nu blir det TV och soffhäng..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar